Zakupy w sieci - co lubimy najbardziej?

Menu Reklama

Zakupy w sieci - co lubimy najbardziej?

E-commerce, czyli handel elektroniczny, rozwija się w ostatnich latach niezwykle szybko. Możliwe jest to dzięki postępującej technologii, która gwarantuje już nie tylko wygodę lecz również bezpieczeństwo transakcji zawieranych w sieci. Również fakt, że biznesy, które operują online unikają wielu kosztów, nie jest tutaj bez znaczenia. Pensje dla personelu, czynsz i media to tylko niektóre z wydatków, które są zredukowane w przypadku przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność online. Nic więc dziwnego, że wiele firm np. linii lotniczych aktywnie zachęca swoich klientów do przeprowadzania transakcji online.

Jak donosi TNS OBOP, w ubiegłym roku co drugi polski internauta zdecydował się na zakupy w sieci. Największą popularnością cieszyły się portale aukcyjne, które zostały odwiedzone przez 64% z pośród tych internautów którzy zdecydowali się na zakupy w sieci. Nieco mniejszą popularnością cieszyły się sklepy internetowe do których zaglądało 50% badanych internautów a 37% zdecydowało się na odwiedzenie stron porównywarek cenowych.

Taka forma robienia zakupów w szczególności przypadła do gustu męskiej części polskich internautów. To właśnie Panowie są bowiem głównymi użytkownikami wspomnianych wyżej rozwiązań. Jedyną formą zakupów online, które są popularniejsze wśród kobiet niż mężczyzn są portale serwisów grupowych takie jak np. Groupon czy CityDeal.

Taki podział ma swoje uzasadnienie w rodzaju towarów jakich poszukujemy online. Mężczyźni najchętniej kupują w sieci produkty elektroniczne i już często przed zalogowaniem się na swoim komputerze mają upatrzone określone modele, które chcą sprawdzić, porównać cenowo i wreszcie kupić. Z kolei Panie znacznie chętniej  wyszukują interesujące cenowo oferty na różnego rodzaju usługi z zakresu urody, zdrowia i wellness np. popularne zabiegi kosmetyczne, siłownie, kluby fitness itd. Dlatego właśnie prześcigają one Panów w korzystaniu z ofert serwisów zakupów grupowych.

Bez względu jednak na różnice w zakupowych preferencjach pomiędzy kobietami i mężczyznami, można zauważyć  zmianę w  nastawieniu Polaków do zakupów w sieci. Zakupy online, które jeszcze kilka lat temu traktowane były ze sporą dozą nieufności, zdobywają coraz większe rzesze zwolenników. Biorąc pod uwagę gwałtowne upowszechnianie się technologii internetowych, być może w niedalekiej przyszłości staną się one dla nas podstawową formą pozyskiwania towarów i usług, zastępując tradycyjne sklepy.




Ogłoszenia

Zobacz także


$('head').append('');